Известие

Collapse
No announcement yet.

гориво-показание

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • гориво-показание

    Здравейте.Искам да попитам дали някой от вас се е сблъсквал със следния проблем и накъде да се ориентирам,а проблемът ми е:при почти пълен резервоар,стрелката си е до горе,изведнъж за няколко секунди стрелката падна до долу.Всичко това става в движение.Лампата в момента понякога свети,понякога не,но стрелката си е закотвена надолу,а бензин знам че има доста.Какъв може да е проблема според вас.Датчик или кабели,нямам си на идея....

  • #2
    Най-вероятно е датчика.
    И на мен ми правеше същите номера на времето.
    Ако е същия като на ГТВ може да се поправи лесно. Ето ти тема как се справих аз:
    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=42744
    Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
    Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Алфист11 Покажи съобщение
      Здравейте.Искам да попитам дали някой от вас се е сблъсквал със следния проблем и накъде да се ориентирам,а проблемът ми е:при почти пълен резервоар,стрелката си е до горе,изведнъж за няколко секунди стрелката падна до долу.Всичко това става в движение.Лампата в момента понякога свети,понякога не,но стрелката си е закотвена надолу,а бензин знам че има доста.Какъв може да е проблема според вас.Датчик или кабели,нямам си на идея....
      След като веднъж падне на 0 стрелката, случва ли се в даден момент отново да се вдигне нагоре (без да се допълва гориво). Ако това се случва, твърде вероятно е да прекъсва реостатчето на датчика. Ако обаче стрелката се вдига чак при следващото зареждане, може да се касае за поради някаква причина потъващ поплавък.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        Отначало се вдигаше от само себе си,но малко-1-2 чертички,сега спря да се вдига изобщо,като заредя наново гориво се вдига много малко.

        Comment


        • #5
          По принцип поплавъкът, посредством лостова система задвижва плъзгача на един реостат (жично променливо съпротивление). Колкото е по-малко съпротивлението, толкова е по-голямо показанието на нивото. Така най-малкото съпротивление се получава при крайно горно положение на поплавъка. Когато име нарушен контакт между плъзгача на реостата и съпротивителния проводник с който контактува, въпросното съпротивление е с голяма стойност и поради това стрелката отчита малко гориво. Лошият контакт може да се дължи и на окислена или хлабава връзка по трасето.
          Разглоби нивомера и почисти реостата. А междувременно провери и състоянието на поплавъка. В смисъл да се убедиш в това, че плува а не потъва.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Благодаря ви за съветите,работата ми изглежда трудоемка и явно ще ми трябва повече време.Само да попитам къде точно да търся поплавъкът.Колегата по-горе е дал схема и му благодаря,но не знам дали на 166цата е на същото място.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Алфист11 Покажи съобщение
              Благодаря ви за съветите,работата ми изглежда трудоемка и явно ще ми трябва повече време.Само да попитам къде точно да търся поплавъкът.Колегата по-горе е дал схема и му благодаря,но не знам дали на 166цата е на същото място.
              Аз лично не съм го разглобявал, но би трябвало на пода на багажника да има капак, захванат с болтове. Като се свали този капак под него трябва да има фланец с излизащи от него тръби и кабели. Тава е тялото в което стои бензиновата помпа и нивомерната система с поплавъка.
              Ако ползваш E-Learn там са дадени скици.

              PS:

              Тук има описана подобна процедура и снимков материал
              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 14:33.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Сондата на 166 е точно каквато я описва колегата ecotronic. Моето ръководство няма да ти свърши много работа, макар, че принципа на самия нивомер е същия.
                Ето как изглежда сондата на 166 и по е-lern:
                Click image for larger version

Name:	Untitled-1.jpg
Views:	1
Size:	35.1 Килобайта
ID:	2309814

                Taзи сонда би трябвало да се намира под задната седалка. Разглобявай и търси там капака на бидона.

                Нататък линка на ecotronic ще ти свърши идеална работа за отстраняване на проблема.
                Last edited by b_angelov; d.m.y г., 15:48.
                Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

                Comment


                • #9
                  Благодаря на всички за съдействието

                  Comment


                  • #10
                    На 166 помпата се намира в багажника точно ЗАД седалката вдясно. Така, че ако ще си переш седалката свали я иначе няма да има особен ефект
                    AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от b_angelov Покажи съобщение
                      Сондата на 166 е точно каквато я описва колегата ecotronic. Моето ръководство няма да ти свърши много работа, макар, че принципа на самия нивомер е същия.
                      Ето как изглежда сондата на 166 и по е-lern:
                      [ATTACH]80583[/ATTACH]

                      Taзи сонда би трябвало да се намира под задната седалка. Разглобявай и търси там капака на бидона.

                      Нататък линка на ecotronic ще ти свърши идеална работа за отстраняване на проблема.
                      Само колега да те поправя, капака на сондата се намира под мокета в багажника. Трябва да се свали мокета, който се държи на три щипки и капака е отдол, намира се между дупката за резервната гума и облегалката на задната седалка.Успех!
                      Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v 220hp 11/2001г.-Настояща!
                      Alfa Romeo 156 1.6TS 120hp 1999г. & Opel Tigra 1.4 16v 90hp 1996г. на жената - Бившите!
                      FIAT Bravo 1.2 16v 82hp 10/1999г.-Някога отдавна!

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от savoibul Покажи съобщение
                        Само колега да те поправя, капака на сондата се намира под мокета в багажника. Трябва да се свали мокета, който се държи на три щипки и капака е отдол, намира се между дупката за резервната гума и облегалката на задната седалка.Успех!
                        Извинявам се за подвеждането. Търсих инфо за това къде се намира, но не намерих. Само по формата на резервоара предположих, че е там.
                        Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                        Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

                        Comment


                        • #13
                          Колеги пишете ако има резултат с профилактиката на нивомера.Интересно ще ми е да разбера какво точно прави проблема,някакво наслояване по реостата или е от хлабави контакти.А иначе и при мен симптомите са абсолютно същите, които са описани по горе.

                          Comment


                          • #14
                            При мен след подобна профилактика (чистене на реостата) нещата се влошиха, стрелката си показва каквото си реши, май се ремонтира с нов поплавък въпросния дефект
                            166, 2.4 JTD'00

                            Comment


                            • #15
                              С Алфата не съм имал подобен проблем,но преди време имах Темпра.Там нещата с устройството на ниво мера в общи линии са същите като при Алфата ,то може и при всички коли да е така ,но това е друга тема.
                              Моя не отчиташе на Темпрата от 0 до 1/4,нагоре си беше ок.Реших да го разглобя и видях проблема - реостата,по който се движи контакта на поплавъка беше износен точно в долната част и оправия нямаше.Реших проблема с един нивомер втора ръка като предварително прегледах състоянието на реостата.Предполагам,че може и при колегата да се е получил проблема с износването.
                              Алфа...всичко друго е компромис!
                              http://www.youtube.com/watch?v=Pb1bhrof2PQ
                              Алфа Ромео 166 2.0 T.S. -99 - бившата
                              Алфа Ромео 166 2.4 JTD face - 2004 - настояща

                              Comment

                              Working...
                              X